Wie is Dick van Eeuwijk

Graag stel ik me aan u voor: Dick van Eeuwijk, de man achter Culinair Rendement. Ik geniet intens van het succes van anderen. Ik zal er dus alles aan doen om uw organisatie en uw medewerkers te laten stralen. Ik geloof in de kracht van een goed geolied en gemotiveerd team. Ik ben een mensen-mens, een teamplayer en werk graag samen met u en uw team aan de oplossing van uw vraagstuk. Samen, want ik ben ervan overtuigd dat brede draagkracht onmisbaar is in optimalisatietrajecten.

Ik hou van pionieren. Ik hou van het onontkiemde idee dat langs een gestructureerd proces tot ontwikkeling komt. Ik denk mee na over uw conceptidee, ik zit aan de tekentafel, maar ik schuw ook de werkvloer niet. Het beste advies krijg je van iemand die weet hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Door mijn verschillende functies ken ik de horecamarkt op mijn duimpje en ben ik bekend met zowel de culinaire als de logistieke en inkoopprocessen.

Loopbaan

Liefde voor koken en de horeca is mij met de paplepel ingegoten. Mijn ouders runden tijdens mijn jeugd verschillende horecazaken en dat heeft zijn sporen nagelaten. Nadat ik succesvol het SVH leerlingstelsel had doorlopen, kwam ik als vanzelf in de horeca terecht. Tot 1986 werkte ik ruim 10 jaar in verschillende horecazaken in binnen- en buitenland. Ik heb zo’n beetje alle uithoeken van wat de horeca te bieden heeft, gezien: van bistro tot zelfbedieningszaak en van ski-resort in Zwitserland tot sterrenrestaurant in België.

In 1986 startte ik bij Center Parcs Heijderbos in Heijen, waar ik na twee jaar chefkok werd. In de daarop volgende jaren werd ik regelmatig ingezet voor de begeleiding van de horecavoorzieningen bij andere Center Parcs parken in binnen- en buitenland. Ik werd afgestuurd op locaties waar het niet lekker draaide. Daar probeerde ik de vinger op de gevoelige plek te leggen. Ik werkte er samen met de leidinggevende aan een passende oplossing en hielp bij de implementatie.

In 1996 verruilde ik de keuken van het Heijderbos voor het Center Parcs hoofdkantoor in Rotterdam. Gebruikmakend van mijn jarenlange operationele ervaring, was ik daarna nauw betrokken bij vrijwel alle renovatie- en nieuwbouwprojecten van horecaoutlets en mede verantwoordelijk voor het stroomlijnen van de centrale operationele- en inkoopprocessen binnen Center Parcs.

Rond 2008 vroeg Servex (exploitant van horecaformules op de NS stations) me om mee te werken aan een pasta-to-go concept voor op de stations. Dit resulteerde uiteindelijk in de ontwikkeling van het inmiddels goedlopende concept ‘Julia’s’.

In al die jaren groeide het verlangen om voor mezelf te beginnen, maar tijdens het project voor Servex kwam dit idee pas tot volle wasdom. Ik zocht een manier om al die opgedane kennis optimaal toe te kunnen passen bij tal van foodorganisaties. En zo startte ik eind 2009 dus mijn eigen culinaire bureau Culinair Rendement.

Bel me voor een vrijblijvende afspraak en hoor met welke oplossingen Culinair Rendement u van dienst kan zijn.

Weten wat Culinair Rendement voor uw keuken of bedrijf kan betekenen?